Lär dig om e-handel, sökmotoroptimering & affiliate. Samlad kunskap sedan 2005.

Vistaprints hemlighet

Vistaprints nyhetsbrev är verkligen inspirerande. De visar hur man med mycket enkla nyhetsbrevsmetoder kan idiotförklara sina kunder (jag har slutat ta åt mig och kan avsluta min nyhetsbrevsprenumeration om jag vill, men har aktivt valt att fortsätta få dessa skickade till mig).
Varje dag, ja jag menar verkligen varje dag, och ibland till och med två gånger per dag, dyker ett nyhetsbrev upp som...

1. ...informerar om en rea/utförsäljning som enbart gäller ett par dagar.

2. ...informerar om att det tyvärr blev ett fel i förra nyhetsbrevet och därför förlängs rean/utförsäljningen.

3. ...informerar om att de nu har ett erjudande som enbart gäller dig (för att du är en så trogen kund)

4. ...och idag kom det ett HEMLIGT erbjudande till mig.

Det konstiga med dagens hemliga erbjudande (som enligt nyhetsbrevet enbart är riktat till mig) är att det, som vanligt, under rabattinformationen finns en länk att klicka på för att skicka det hemliga erbjudandet vidare till sina vänner (se röd pil på bilden nedan).

Vistaprint - Hemligt erbjudande

Vistaprints uppfiningsrikedom och mängd av nyhetsbrev får mina egna sporadisk utskick att blekna i jämförelse.

Meny